LiveAgent - úžasný nástroj na podporu online podnikania
Softvér LiveAgent od QualityUnit.com nie je len jednoduchý program na online chat. Je to efektívny nástroj, ktorý vám pomôže zvýšiť tržby a získať nových záujemcov, či klientov. Používam ho roky, vidím postupné zmeny, ktoré jednoznačne vedú k lepším a geniálnejším možnostiam pre efektívne podnikanie na internete. okrem mojich skúseností vám prinášam aj foto-dôkaz, ako ľahko sa nastavuje.
Softvér si regulérne kúpite na Ladesk.com, kde sa ale viete prekliknúť aj cez domovskú stránku QualityUnit.com
Samotná inštalácia je tak primitívne jednoduchá, že som ju ani nezaznamenávala, veď dokonale vám poslúži aj podporná stránka LiveAgent - installation:
- skontrolujte si odporúčané webhostingové požiadavky,
- stiahnite si zakúpený softvér,
- pripravte si licenčný klúč,
- na serveri si nastavte požadované adresáre na zapisovateľné a tiež podľa odporúčaní skontrolujte MySQL databázu,
- vytvorte si adresár "liveagent" alebo "la" a preneste doň rozbalený softvér (súbory a adresáre),
- ďalší inštalačný proces je už zdokumentovaný na vyššie uvedenom linku pomocou obrázkov.
Ak neviete nastavovat CRON, potom je vhodné inštaláciu robiť v dobe, keď môžete komunikovať v reálnom čase s podporou vášho poskytovateľa webhostingu. Ideálne je dopredu mu poslať požiadavky, ktoré sú na tejto stránke, a priamo sa ich spýtať, či ich vaša predplatená služba obsahuje aj použitie CRON-u.
Po úspešnej inštalácii sa prihlásite do LiveAgent administrácie a čaká vás nastavenie, ktoré chalani v Quality Unit s.r.o. spravili tak bravúrne, že to musí zvládnuť každý! Pre istotu a ako dôkaz som celý postup "odfotila".
Dôležitá poznámka k inštalácii:
QualityUnit.com ponuka aj hostovanú/cloudovu verziu LiveAgenta, pri ktorej zákaznik nemusí sťahovať a inštalovať žiadne súbory na svojom hostingu, čo je úplne úžasná služba, keďže si nezaťažujete vlastný webový server. V takomto prípade cely LiveAgent beží na serveroch Quality Unit a vy nemáte starosti ani s inštaláciou.
Čo vás čaká po prvom prihlásení sa do Liveagenta:
Systém vás prevedie celým nastavením v slovenčine.
Pri nastavení vám systém aj vysvetlí, čo a ako funguje
Ja som si "Oddelenia" zvolila svoje rozdielne webstránky (Jakubeczova.sk, MonikaJ.sk) - keďže Liveagent môžete nasadiť na rôzne webové stránky
Ak softvér používate sami, tak nemusíte nikoho pridávať. Ste agentom, aj adminom.
Ja som si vytvorila speciálne len pre LA email, no nie je to potrebné.
A tu vidieť, ako sa zobrazí po zadaní email adresy:
Chat tlačitko si môžete sami nastaviť farebne, aj vzhľadovo. Máte naozaj veľa možností na výber.
Ja som naschvál volila rovnaký dizajn na obe moje webové stránky.
Úplne úžasná funkcia je, že si môžete vytvoriť celý systém Často kladených otázok a odpovedí a tiež online manuál. Ako napríklad TU - LiveAgent Support
Úprava dizajnu:
Neoceniteľnou súčasťou je aj integrácia do socálnych sieti. Môžete svoj live-chat spojiť s facebookom tak, že ak vám niekto napíše na FB-u, vidíte to v Liveagente.
A tu je aj popis:
Ďalšia vychytávka:
Ak potrebujete, je tu aj videonávod (v rámci nastavenia svojho Liveagentu).
Ďalšia pomoc:
Značkami môžete označiť svoje tikety, ak ich chcete rozlišovať. Ak si zvolíte výrazné farby, okamžite vám dajú možnosť rozlíšenia a vyhľadania hľadaných "kategórii" aj vizuálne.
Tu je príklad, ak niekto s vami začne chatovať, výsledný rozhovor si môže dať zaslať emailom. Samotný chat:
Emailom zaslaný prepis chatu:
OD: zobrazí sa meno a emial, ktoré sú zadané v Liveagente
KOMU: meno a email adresa osoby, ktorá s vami chatovala (zadáva to daná osoba predtým, než sa online rozhovor spustí)
PREDMET: v ňom sa objaví aj číslo vašej komunikácie, podľa ktorého viete neskôr dohladať rozhovor
A celkom poteší, ak vás niekto odmení... V okne chatu po ukončení rozhovoru sa objaví otázka, či daná osoba bola spokojná a či chce "agenta" odmeniť, resp. pochváliť.
Môžete si tiež nastaviť kontaktný formulár a vnoriť ho do svojej webstránky. Aj vysvetlenie nájdete v nastaveniach Liveagenta:
Tých nastavení je ešte oveľa viac, naozaj nechcem nahrádzať podporu softvéru, len priniesť malú ukážku geniálneho produktu.
Úplne ale naj-naj-lepšie na tomto produkte sú ľudia. Skvelí support, kde sa vždy "dovoláte" cez online chat a VŽDY vám poradia a pomôžu.
Ako som spomínala, používam tento softvér roky. Je úžasný, lebo v reálnom čase ukazuje, kto sa nachádza na mojom webe a keď má problém, vime okamžite poradiť a takto neprichádzam o klientov. Napríklad osoba, ktorá sa zaujímala o produkt, ale nevedela, ako má postupovať mi napísala:
Ak s máte na svojom webe takýchto záujemcov a na svoju otázku nedostane odpoveď - lebo svoju otázku ani nevie kde položiť - potom ho strácate. Je možné, že ak niekto veľmi chce váš produkt či službu a nemá dostatok informácii, tak vám napíše email, no chat okno pre okamžitý rozhovor je úžasným nástrojom na zachytenie aj takých záujemcov, ktorí by inak nenapísali.
Malá poznámka na margo: nemusíte byť stále pri počítači, aby ste boli "online" vždy. Spraví to za vás softvér, zaznamená otázku a vy na ňu zareagujete, keď znova liveagent zapnete.
Ďakujem za tento produkt a srdečne ho odporúčam každému, kto podniká na internete.
Monika