10 zákonov úspechu v online podnikaní
Prednedávnom, keď som si robila poriadky v počítači, natrafila som na niečo, z čoho som zostala v miernom šoku. Ešte v roku 2008 som prednášala o podnikaní na internete pred rôznymi skupinami ľudí, hlavne podnikateľmi. Prekvapilo ma hlavne to, že prezentácia, ktorú som vtedy používala, je úplne aktuálna aj dnes.
Okrem prvého bodu: Ak firma nie je na internete, potom neexistuje. Internet je TRH, ktorý by som doplnila už aj o Facebook, ostatné princípy stále platia rovnako.
Pozrite sa na to sami. Ak máte radi Angelina Jolie, budete tento dokument milovať :-)
10 zákonov úspechu v online podnikaní
Tak sa na to pozrime dnes, po ôsmych rokoch. Čo sa zmenilo, čo je trvale platné?
Dnes je to naozaj tak: Ak podnikáte, vaša firma by sa mala už objaviť aj na Facebooku a aktívne komunikovať so svojimi prívržencami a klientmi. Je to také (sociálne) médium, ktoré nemožno obísť.
Bohužiaľ, aj dnes možno nájsť aktívne weby so zastaralým dizajnom. Okrem rozloženia jednotlivých prvkov a použitých farieb, zmenilo sa aj technické prevedenie webu. Stránka musí byť responzívna, čiže musí byť dobre zobrazovateľná, veľkosťou a prvkami (okná, menu a pod.) prispôsobivá veľkostiam rôznych mobilných zariadení (telefón, tablet, notebook).
Stres pri nelogických prvkoch na webe dodnes spôsobuje rýchlejší (alebo okamžitý) odchod návštevníka. Sú nepísané pravidlá, ktoré je potrebné dodržať, inak čitateľ stratí svoju pohodu a odíde na stránku, kde je použiteľnosť webu plynulejšia.
Čo tým myslím, že Webstránka musí byť pre oko to, čo je pre zadok pohodlné kreslo! ? Jednoducho stránka musí byť oku lahodiaca a spôsobovať užívateľovi čo najväčší komfort, keď sa na nej pohybuje.
Zákon: Text je kráľ dodnes funguje. Google už dávno dokáže rozoznať, či píšete pre jeho algoritmus, aby ste sa dostali na vyššie pozície, alebo sú vaše texty písané pre ľudí.
Rastúcou konkurenciou musí rásť aj vaša komunikačná zručnosť. Musíte vedieť čitateľovi zodpovedať otázku hneď na začiatku: Prečo práve u vás by som mala nakúpiť (či objednať službu)?
Práca na webstránke je sústavný proces. Nemôžete nikdy povedať, že je to hotovo, lebo zajtra príde niekto šikovnejší a ani sa nezbadáte, už vás vytlačí z prvej strany Google vyhľadávania. Spoznajte aspoň základy SEO a pracujte na skvalitnení svojho webu stále.
Linkbuilding, vymieňanie odkazov s relevantnými a kvalitnými webmi stále prináša plus body pre váš web.
Heslo: Aj dobré je dostatočne dobré platí pre puntičkárov a ľudí, ktorí sa snažia všetko robiť na 150%. Webovú stránku možno spustiť aj pri nedokonalom stave, no práve sústavnou prácou a vylepšeniami za chodu sa dá modifikovať. Rozdiel je v tom, že medzitým vám už web môže prinášať peniaze.
Chladné a statické stránky sú dnes už minulosťou. Vďaka Facebooku sú dnes ľudia ešte viac komunikatívnejší, preto aj váš web musí jednoducho ŽIŤ. Len pozor, aby ste nepreniesli všetku komunikáciu na Facebook, myslite aj na svoj vlastný web (blogy, novinky, akcie a pod.)
Dnes to bolo také malé spomínanie. Možno je dobré zamyslieť sa a pozrieť si svoje stránky, či zodpovedajú dnešným štandardom. Ak je čas obnoviť ju, neváhajte, a spravte tak. Vedeli ste, že Google posúva weby nižšie vo vyhľadávaní, ak nemajú responzívny charakter?
Prípadne, ak potrebujete novú webovú stránku, alebo redizajt, obráťte sa na mňa s dôverou.
Prajem veľa úspechov nielen v online biznise!
Monika